Ruokakuvia piti olla

Ei se oikein ottanut tulta alleen tuo aterioiden kuvaaminen. En vain muistanut! Toki kuvasin joka päivä jotain, mutta en jokaista ateriaa. Toisaalta esimerkiksi aamupala oli neljänä päivänä tismalleen sama, samoin eväänä töissä oli samanlainen annos kanamakaronilaatikkoa. Välipalasta ei ole yhtään kuvaa! Ei käynyt mielen vieressäkään töissä kuvata jugurttipurkkia (useimmiten valion lohkeava), mutta jospa seuraavalla viikolla muistaisin esimerkiksi aamulla lähtiessäni kuvata, mitä otan mukaan. Meillä ei toistaiseksi ole ollut mitään kahvileipiä tms. töissä, joten ei ole sellaisia tullut syötyä, vaan töissä olen syönyt vain sitä, mitä olen itse sinne vienyt.

Paitsi... maanantaina kävin lähikaupassa kotiin tullessani ja törmäsin pirkan vadelma-lakritsikermajäätelöön ja koska rakastan vadelmajäätelöä ja lakritsijäätelöä, niin tulihan sitä sitten kokeiltua. Eihän se oikein miltään maistu, liekö syy flunssassa vai pirkkalaadussa? Maanantaina söin sitä gradun viimeistelyn lomassa kolmanneslitran ja sen jälkeen se unohtuikin pakastimeen, kun tuli viikolla syötyä iltaisin viinirypäleitä. Lauantaina söin aamupalan päätteeksi vielä kolmanneslitran sitä jätskiä ja tänään syön loput iltapalaksi. Tai sitten en, mutta luultavasti syön.

Mulla on vieläkin joululahjasuklaita jäljellä... mutta en ole syönyt niitä kuin max 5 päivässä, useimpina en yhtään. Viikonloppna tyydytin pitsanhimoni kahdella pakastepitsalla (eri päivinä). Arkiaamujen aamupala on ollut hyvin pitkälle tuo 2 x lakkaraejuusto. Päivällisenä olen syönyt leipää, ja joskus lisänä viinirypäleitä.

Paljonhan tuossa on parannettavaa, jos meinaa elää terveellisesti tai laihtua. Mutta mikä se aikataulu siihen on, onkin toinen juttu. Just nyt mun on ihan hyvä vaan yrittää syödä kaikkea mitä mieli tekee ilman negatiivisia tunteita. Ilman, että kiristelen ja nipistelen sieltä sun täältä ja ahdistun siitä, kun en syönytkään aamulla porkkanaa tai söin illalla liian monta porkkanaa. Noi naposteluporkkanat on muuten suunnilleen ainoa tuore kasvis, mitä syön, koska niille ei tarvitse tehdä mitään. Oonhan mä joskus säätänyt ruokien kanssa paljonkin ja syönyt vain puhdasta ruokaa ja plaaplaa, mutta enää, tai ainakaan tällä hetkellä, mulla ei rahkeet riitä siihen. En jaksa huuhtoa ja pilkkoa kasviksia salaatiksi, enkä edelleenkään pidä mistään lehtivihreästä. Se, että syön edes jotain kasviksia joka päivä, on jo aika iso postiivinen askel verrattuna parin kuukauden takaiseen.

Oon vähän yllättynyt siitä, ettei noi joululahjasuklaat, joita siis sain yhteensä vain kaksi rasiaa, hävinneet tapaninpäivään mennessä. Vielä oudompaa on, että molempia on edelleen jäljellä ja ne on näkyvissä lasiastiassa, eikä ne silti häviä. Eikä kyse ole edes siitä, etten pitäisi niistä, vaan ei vain ole tullut syötyä. Minähän pystyn syömään wiener nougat rasian yhdeltä istumalta, ilman että tuntuu missään. Voi tietysti olla, että huomenna kiskon loput naamariin ja lähden ostamaan lisääkin... 

Liikuntaa mulla tulee lähinnä työmatkakävelyistä, tai ylipäätään paikasta toiseen kävelyistä. Mulla on nyt alaselkä reistaillut vähän enemmänkin, joten en muuhun edes pystyisi. Mutta eipä se ole vielä ajankohtaistakaan. Tuo selän oireilu vaan muistuttaa siitä, että jotain tartteis tolle lihaskunnolle tehdä. Tällä painolla mä oikeesti tuhoan kroppani ja sitten kun vielä on tuo lihaskunto olematon, niin en oikeestaan oo edes toimintakykyinen, kun näitä kremppoja tulee. Luulen, että paremmalla lihaskunnolla tuo selkä ei niin paljon temppuilisi. Toisaalta olisi se silti voinut niksahtaa, joten tiedä häntä.

Se mun harrastuksen hankinta jäi vähän niin kuin tekemättä. En saanut aikaiseksi tutkiskella kansalaisopiston tarjontaa jouluna ja nyt tämä on ollut yhtä hässäkkää. Eilen vähän katselin, mut en osaa päättää mitä kieltä haluaisin opiskella, kun ei ole tarjolla sitä, mitä eniten haluaisin. Eikä mulla kyllä tällä hetkellä ole edes sitä viittäkymppiä laittaa kurssimaksuun, kirjoista puhumattakaan. Suurin osa kursseista on tietenkin jo täynnä, ja osa niistäkin kursseista, joilla on tilaa, on myös jo alkanut, osa alkaa tulevalla viikolla. Kaduttaakohan minua, jos en lähde mihinkään? Aikaa päätöksentekoon ei ole kuin tämä ilta ja voi olla, että nekin vähät paikat ovat jo menneet eilisestä.

Gradusta puheen ollen, arvatkaapa mitä sille kuuluu? Se lähtee kansitukseen ja sitä myötä lopulliseen tarkastukseen ensi viikolla! Olen vapaaaaaaaa! (huomenna) :D


Kommentit